Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 5
im. Jana Matejki
w Bochni

ul.Kazimierza Wielkiego 71
32–700 Bochnia
tel./fax (014) 6122391
e-mail: bochnia@ps5.pl
Rok powstania - 1962
 :. Strona główna 
 > Aktualności: 
 >> bieżące 
 >> wydarzenia 
 >> o nas w prasie 
 >> kalendarz 
 > Uczniowie: 
 >> w Samorządzie 
 >> piszą 
 >> na wycieczkach 
 >> w konkursach 
 > Zainteresowania: 
 >> kółka 
 >> kluby 
 > Sport w szkole 
 > Historia szkoły 
 > O Bochni 
 > Hymn szkoły 
 > Położenie szkoły 
 > Oferta 
 > Jan Matejko 
 > Galeria 
 > Archiwum 
 :.  Wstęp |  :.  Główne założenia innowacji |  :.  Cele |  :.  Opis innowacji |  :.  Korzyści z innowacji |  :.  Opis działań |
 :.  Ewaluacja |  :.  Uwagi |  :.  Bibliografia |  :.  Wybrane ćwiczenia |
 :.  Zakończenie innowacji |  :.  Wśród tańczących liści |
 :.  Morze, nasze morze |  :.  Jedziemy nad morze |  :.  Uczymy się recytować |  :.  Ciasteczkowy maraton |  :.  Dbamy o zdrowie |
 :.  Integracja pokoleń |  :.  Ruch to zdrowie |  :.  Chwalimy się swoim talentem |  :.  Bezpiecznie z Michałem Bębenkiem |
 :.  Muzyka w nas gra |  :.  W klubie „Bezpiecznego Puchatka” |  :.  Piękne, brzydkie kaczątko |  :.  Zimowe zabawy z kinezjologią |
 :.  Bocheński rzeźbiarz |  :.  Klasowa wigilia |  :.  Pomalujmy świat |  :.  Leśne opowieści |  :.  Leniwe ósemki |
 :.  Kinezjologiczne rymy |  :.  Z wizytą u pór roku |  :.  „Staruszek Czas i ptaki” |  :.  Robimy sałatki |  :.  Spacerem po lesie |
 Archiwalne: Pierwsze uczniowskie dowiadczenia drogą do wiedzy |

„Pochwal się swoim talentem” — zakończenie

Zakończył się ostatni etap zajęć prowadzonych w klasach trzecich przez panią Alicję Śliwę i panią Małgorzatę Widełkę. Przez trzy lata uczniowie tych klas pracowali w ramach programu „Pochwal się swoim talentem”, który opracowała pani Bożena Górna–Setlak. Głównym założeniem tego programu było rozwijanie w dzieciach ich najlepszych cech poprzez działanie . Ważnym elementem wpływającym na efektywność uczenia się jest też odpowiedni stan aktywności mózgu. Podczas zajęć uczniowie więc wykonywali ćwiczenia z Kinezjologii Edukacyjnej opracowane przez Paula E. Dennisona.


Zajęcia prowadzone w ramach tego programu przyniosły dwie podstawowe korzyści dla ucznia. Wyzwoliły u dzieci chęć kreatywnego myślenia, oraz wspomogły ich rozwój intelektualny dzięki ćwiczeniom mózgu. W trakcie zajęć zawsze o charakterze praktycznym uczniowie rozwijali swoje zainteresowania i zdolności. Tworzyli dzieła plastyczne, interpretowali na różne sposoby muzykę, bawili się, ćwiczyli. Ważne było to, że robili to chętnie, bez przymusu, mieli zawsze pomysły, które zgodnie realizowali, a przede wszystkim realizowali się sami. Zajęciom zawsze towarzyszyła miła i wesoła atmosfera, w której każdy uczeń czuł się dobrze.(AŚ)

>> Wstecz  | >> Dalej   | Strona Główna | Kontakt |