Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 5
im. Jana Matejki
w Bochni

ul.Kazimierza Wielkiego 71
32–700 Bochnia
tel./fax (014) 6122391
e-mail: bochnia@ps5.pl
Rok powstania - 1962
 :. Strona główna 
 > Aktualności: 
 >> bieżące 
 >> wydarzenia 
 >> o nas w prasie 
 >> kalendarz 
 > Uczniowie: 
 >> w Samorządzie 
 >> piszą 
 >> na wycieczkach 
 >> w konkursach 
 > Zainteresowania: 
 >> kółka 
 >> kluby 
 > Sport w szkole 
 > Historia szkoły 
 > O Bochni 
 > Hymn szkoły 
 > Położenie szkoły 
 > Oferta 
 > Jan Matejko 
 > Galeria 
 > Archiwum 
 :.  Wstęp |  :.  Główne założenia innowacji |  :.  Cele |  :.  Opis innowacji |  :.  Korzyści z innowacji |  :.  Opis działań |
 :.  Ewaluacja |  :.  Uwagi |  :.  Bibliografia |  :.  Wybrane ćwiczenia |
 :.  Zakończenie innowacji |  :.  Wśród tańczących liści |
 :.  Morze, nasze morze |  :.  Jedziemy nad morze |  :.  Uczymy się recytować |  :.  Ciasteczkowy maraton |  :.  Dbamy o zdrowie |
 :.  Integracja pokoleń |  :.  Ruch to zdrowie |  :.  Chwalimy się swoim talentem |  :.  Bezpiecznie z Michałem Bębenkiem |
 :.  Muzyka w nas gra |  :.  W klubie „Bezpiecznego Puchatka” |  :.  Piękne, brzydkie kaczątko |  :.  Zimowe zabawy z kinezjologią |
 :.  Bocheński rzeźbiarz |  :.  Klasowa wigilia |  :.  Pomalujmy świat |  :.  Leśne opowieści |  :.  Leniwe ósemki |
 :.  Kinezjologiczne rymy |  :.  Z wizytą u pór roku |  :.  „Staruszek Czas i ptaki” |  :.  Robimy sałatki |  :.  Spacerem po lesie |
 Archiwalne: Pierwsze uczniowskie dowiadczenia drogą do wiedzy |

Leniwe ósemki

„Dwie połowy ma ósemka
w mózgu mamy dwie półkule
gdy ósemki się rysują
dwie półkule współpracują”.

W czasie realizacji zajęć inno-wacji pedagogicznej — „Pochwal się swoim talentem”, uczniowie kla-sy IIa wykonywali szereg ćwiczeń synchronizujących pracę półkul mózgowych. Tradycyjnie były to ćwiczenia energetyzujące (Picie wody, Kapturek Myśliciela, Punkty na myślenie), były też ćwiczenia przekraczające linię środka (Ruchy naprzemienne, Leniwe ósemki, Słoń).

Po wykonaniu ćwiczeń z kine-zjologii edukacyjnej i kilku zabaw relaksacyjnych, uczniowie zostali odpowiednio przygotowani do wy-nalazczej i twórczej pracy. Skon-centrowani i skupieni zaczęli wy-myślać różne bajkowe postacie przedstawiając je za pomocą leni-wych ósemek. Wszystko musiało być „ósemkowe”. Tworzyli więc z zapałem swoje prace plastyczne, wykorzystując ósemki różnej wielkości, różniące się kolorem, grubością, nachyleniem i ułożeniem na płaszczyźnie. Ostateczny wynik przeszedł najśmielsze oczekiwania. Uczniowie wraz z wychowawczynią urządzili „wernisaż” swoich prac. Naprawdę było co oglądać. Drugoklasiści pokazali swój plastyczny talent.   (bg–s)

>> Wstecz  | >> Dalej   | Strona Główna | Kontakt |