Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 5
im. Jana Matejki
w Bochni

ul.Kazimierza Wielkiego 71
32–700 Bochnia
tel./fax (014) 6122391
e-mail: bochnia@ps5.pl
Rok powstania - 1962
 :. Strona główna 
 > Aktualności: 
 >> bieżące 
 >> wydarzenia 
 >> o nas w prasie 
 >> kalendarz 
 > Uczniowie: 
 >> w Samorządzie 
 >> piszą 
 >> na wycieczkach 
 >> w konkursach 
 > Zainteresowania: 
 >> kółka 
 >> kluby 
 > Sport w szkole 
 > Historia szkoły 
 > O Bochni 
 > Hymn szkoły 
 > Położenie szkoły 
 > Oferta 
 > Jan Matejko 
 > Galeria 
 > Archiwum 
 :.  Wstęp |  :.  Główne założenia innowacji |  :.  Cele |  :.  Opis innowacji |  :.  Korzyści z innowacji |  :.  Opis działań |
 :.  Ewaluacja |  :.  Uwagi |  :.  Bibliografia |  :.  Wybrane ćwiczenia |
 :.  Zakończenie innowacji |  :.  Wśród tańczących liści |
 :.  Morze, nasze morze |  :.  Jedziemy nad morze |  :.  Uczymy się recytować |  :.  Ciasteczkowy maraton |  :.  Dbamy o zdrowie |
 :.  Integracja pokoleń |  :.  Ruch to zdrowie |  :.  Chwalimy się swoim talentem |  :.  Bezpiecznie z Michałem Bębenkiem |
 :.  Muzyka w nas gra |  :.  W klubie „Bezpiecznego Puchatka” |  :.  Piękne, brzydkie kaczątko |  :.  Zimowe zabawy z kinezjologią |
 :.  Bocheński rzeźbiarz |  :.  Klasowa wigilia |  :.  Pomalujmy świat |  :.  Leśne opowieści |  :.  Leniwe ósemki |
 :.  Kinezjologiczne rymy |  :.  Z wizytą u pór roku |  :.  „Staruszek Czas i ptaki” |  :.  Robimy sałatki |  :.  Spacerem po lesie |
 Archiwalne: Pierwsze uczniowskie dowiadczenia drogą do wiedzy |

„Jedziemy nad morze” — pracujemy metodą projektów

W ramach realizacji programu Szkoła z klasą 2.0 nasza klasa pod kierunkiem wycho-wawczyni Bożeny Górnej–Setlak przystąpiła do realizacji projektu „Jedziemy nad morze”, który składał się z siedmiu projektów cząstkowych łączących się w jedną całość realizowanych przez oddzielne grupy.

  • Grupa I — zajęła się „Atrakcjami polskiego wybrzeża”
  • Grupa II — opracowała temat „Rośliny i zwierzęta żyjące w naszym morzu”
  • Grupa III — zainteresowała się „Skarbami Bałtyku”
  • Grupa IV — opisała „Charakterystyczne ptaki żyjące nad morzem”
  • Grupa V — zorganizowała wystawę prac malarskich z dołączonymi do nich opisami na temat „Uroków morskiej pogody”
  • Grupa VI — zainteresowali „Ludzie morza”
  • Grupa VII — sprawdzała swoje talenty w kuchni, degustowała morskie przysmaki własnoręcznie przez siebie zrobione i wykonała swoją książkę kucharską „Nadmorska kuchnia”

Przed przystąpieniem do realizacji projektu wspólnie z naszą panią odwiedziliśmy Centrum Informacji Multimedialnej, gdzie oglądnęliśmy na DVD filmy o morskiej tematyce: — „Głębiny oceanu — podwodna oaza”, „Ocean — wielka rafa koralowa”. Filmy te wywarły na nas ogromne wrażenie. Ukazały nam piękno i ogromne bogactwo podwodnego świata.

W klasie przeprowadziliśmy szereg zajęć z edukacji przyrodniczej. Oglądnęliśmy wiele morskich eksponatów wypożyczonych ze szkolnej pracowni przyrodniczej. Podziwialiśmy koralowce, muszle, pąkle, rozgwiazdy, jeżowce. Mieliśmy możliwość dotknąć zasuszonych krabów i innych zwierzątek morskich. Widzieliśmy zasuszone morskie roślinki na przykład brunatnice i krasnorosty. Bardzo podobała się nam pływająca słoiku Chełbia modra.

Nad projektem „Jedziemy nad morze” pracowaliśmy w klasie i poza szkołą. W ramach dodatkowych pozalekcyjnych działań każdy zespół pracował oddzielnie według ustalonego przez lidera grupy harmonogramu. To właśnie lider odpowiadał za cały zespół, kierował pracą swoich kolegów, ustalał zadania, kontaktował się z nauczycielem, informował o postępie prac, zgłaszał uwagi, mówił o napotkanych trudnościach lub różnych drobnych nieporozumieniach, które nieraz pojawiały się podczas pracy całego zespołu.

Z panią na temat projektu mogliśmy rozmawiać każdego dnia, gdyż widzimy się co dziennie. Mogliśmy pytać o wszystko. Pani zawsze nam pomogła i rozwiewała nasze wątpliwości. Takie prawdziwe konsultacje odbywały się co 2 tygodnie w piątek na piątej lekcji. Każdy zespół przynosił do szkoły efekty swojej pracy i informował o swoich poczynaniach. Lider każdej grupy opowiadał na jakim etapie jest jego zespół, co udało się zrobić do tej pory, a co jeszcze jest do wykonania.

Z panią kontaktowaliśmy się także za pomocą poczty elektronicznej głównie w celu przesłania zdjęć, które wykonaliśmy aparatami cyfrowymi w swoich domach w czasie reali-zacji poszczególnych zadań. Do szkoły przynosiliśmy też pendrive lub płyty CD, na których były nagrywane fragmenty prezentacji multimedialnej. W kontaktach między panią i kolegami posługiwaliśmy się też telefonami komórkowymi, które bardzo ułatwiały nam życie. (bg–s)

>> Wstecz  | >> Dalej   | Strona Główna | Kontakt |