Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 5
im. Jana Matejki
w Bochni

ul.Kazimierza Wielkiego 71
32–700 Bochnia
tel./fax (014) 6122391
e-mail: bochnia@ps5.pl
Rok powstania - 1962
 :. Strona główna 
 > Aktualności: 
 >> bieżące 
 >> wydarzenia 
 >> o nas w prasie 
 >> kalendarz 
 > Uczniowie: 
 >> w Samorządzie 
 >> piszą 
 >> na wycieczkach 
 >> w konkursach 
 > Zainteresowania: 
 >> kółka 
 >> kluby 
 > Sport w szkole 
 > Historia szkoły 
 > O Bochni 
 > Hymn szkoły 
 > Położenie szkoły 
 > Oferta 
 > Jan Matejko 
 > Galeria 
 > Archiwum 
 :.  Wstęp |  :.  Główne założenia innowacji |  :.  Cele |  :.  Opis innowacji |  :.  Korzyści z innowacji |  :.  Opis działań |
 :.  Ewaluacja |  :.  Uwagi |  :.  Bibliografia |  :.  Wybrane ćwiczenia |
 :.  Zakończenie innowacji |  :.  Wśród tańczących liści |
 :.  Morze, nasze morze |  :.  Jedziemy nad morze |  :.  Uczymy się recytować |  :.  Ciasteczkowy maraton |  :.  Dbamy o zdrowie |
 :.  Integracja pokoleń |  :.  Ruch to zdrowie |  :.  Chwalimy się swoim talentem |  :.  Bezpiecznie z Michałem Bębenkiem |
 :.  Muzyka w nas gra |  :.  W klubie „Bezpiecznego Puchatka” |  :.  Piękne, brzydkie kaczątko |  :.  Zimowe zabawy z kinezjologią |
 :.  Bocheński rzeźbiarz |  :.  Klasowa wigilia |  :.  Pomalujmy świat |  :.  Leśne opowieści |  :.  Leniwe ósemki |
 :.  Kinezjologiczne rymy |  :.  Z wizytą u pór roku |  :.  „Staruszek Czas i ptaki” |  :.  Robimy sałatki |  :.  Spacerem po lesie |
 Archiwalne: Pierwsze uczniowskie dowiadczenia drogą do wiedzy |

„Staruszek Czas i ptaki”

W trakcie realizacji innowacji pedagogicznej „Pochwal się swoim talentem”, uczniowie klasy IIa często zmuszają swój umysł do logicznego, sprawnego i twórczego działania. Pijąc wodę, która jest nieodzownym elementem kinezjo-logii edukacyjnej, stosując różne ćwiczenia „Gimnastyki mózgu”, wykazują większą gotowość do wykonywania zadań, łatwiejsze rozumienie poleceń a także lepszą koncentrację.

Jednym z ciekawszych zadań proponowanych przez nauczycielkę zmuszających do kreatywnego myślenia była analiza czytanego przez nią tekstu pt. „Staruszek Czas i ptaki”, zrozumienie go, a następnie przedstawienie w formie plastycznej tajemniczego ptaka z dokładnym objaśnieniem jego charakterystycznego wyglądu.

Drugoklasiści bardzo dobrze po-radzili sobie z tym zadaniem o czym mogą świadczyć wykonane przez nich piękne, niezwykle pomysłowe prace plastyczne.

Dla wyjaśnienia ptaki Staruszka Czasu zupełnie różniły się od zna-nych nam ptaków. Było ich dwa-naście. Każdy z nich miał po cztery skrzydła (tygodnie). W każdym skrzydle było po siedem piór (dni tygodnia).

Każde pióro miało swoje imię i było w połowie białe (dzień), a w połowie czarne (noc). Staruszek wypuszczał po trzy ptaszki z rękawa i wtedy wszystko wokół się zmieniało.
bg–s)

>> Wstecz  | >> Dalej   | Strona Główna | Kontakt |