Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 5
im. Jana Matejki
w Bochni

ul.Kazimierza Wielkiego 71
32–700 Bochnia
tel./fax (014) 6122391
e-mail: bochnia@ps5.pl
Rok powstania - 1962
 :. Strona główna 
 > Aktualności: 
 >> bieżące 
 >> wydarzenia 
 >> o nas w prasie 
 >> kalendarz 
 > Uczniowie: 
 >> w Samorządzie 
 >> piszą 
 >> na wycieczkach 
 >> w konkursach 
 > Zainteresowania: 
 >> kółka 
 >> kluby 
 > Sport w szkole 
 > Historia szkoły 
 > O Bochni 
 > Hymn szkoły 
 > Położenie szkoły 
 > Oferta 
 > Jan Matejko 
 > Galeria 
 > Archiwum 
 :.  Wstęp |  :.  Główne założenia innowacji |  :.  Cele |  :.  Opis innowacji |  :.  Korzyści z innowacji |  :.  Opis działań |
 :.  Ewaluacja |  :.  Uwagi |  :.  Bibliografia |  :.  Wybrane ćwiczenia |
 :.  Zakończenie innowacji |  :.  Wśród tańczących liści |
 :.  Morze, nasze morze |  :.  Jedziemy nad morze |  :.  Uczymy się recytować |  :.  Ciasteczkowy maraton |  :.  Dbamy o zdrowie |
 :.  Integracja pokoleń |  :.  Ruch to zdrowie |  :.  Chwalimy się swoim talentem |  :.  Bezpiecznie z Michałem Bębenkiem |
 :.  Muzyka w nas gra |  :.  W klubie „Bezpiecznego Puchatka” |  :.  Piękne, brzydkie kaczątko |  :.  Zimowe zabawy z kinezjologią |
 :.  Bocheński rzeźbiarz |  :.  Klasowa wigilia |  :.  Pomalujmy świat |  :.  Leśne opowieści |  :.  Leniwe ósemki |
 :.  Kinezjologiczne rymy |  :.  Z wizytą u pór roku |  :.  „Staruszek Czas i ptaki” |  :.  Robimy sałatki |  :.  Spacerem po lesie |
 Archiwalne: Pierwsze uczniowskie dowiadczenia drogą do wiedzy |

Kinezjologiczne rymy

Tematem kolejnych zajęć z In-nowacji Pedagogicznej — „Pochwal się swoim talentem” były kinezjolo-giczne rymy. Twórcza praca ucz-niów w oparciu o wierszyki ułożone wcześniej przez kogoś innego czyli stymulowanie indywidualnej krea-tywności.

Aby praca własna uczniów przyniosła zamierzone efekty spot-kanie rozpoczęło się tradycyjnie piciem wody, a następnie gimnas-tyką. Początkowo były to ćwi-czenia proste doskonalące jedną umiejętność np. płynne wodzenie wzrokiem czy reagowanie na bodziec wskazaną częścią ciała, a potem odbyły się ćwiczenia bardziej złożone opracowane przez Paula Dennisona.

Nauczycielka zapoznała ucz-niów z postacią samego Dennisona, który jako mały chłopiec nie mógł się nauczyć czytać. Pomimo wielu lat spędzonych w szkole zawsze miał duże problemy z nauką. Jego mama czytała mu książki i co-dziennie odrabiała z nim lekcje. Kiedy skończył studia zaczął się zastanawiać co jest powodem te-go, że czytanie, pisanie, skupianie się nad nauką sprawiają mu tak wiele trudności. Zastanawiał się nad tym i zauważył, że niektóre, bardzo proste i radosne ćwiczenia ułatwiają mu pracę. Ćwiczenia te pokazał wielu nauczycielom, a ci z kolei pokazują je do dziś swoim uczniom, którzy poprzez częste, najlepiej codzienne ich powtarzanie lepiej czytają, piszą, opowiadają, tworzą ciekawsze prace plastyczne oraz łatwiej wykonują nowe coraz trudniejsze zadania, czego przykładem jest kinezjologiczne rymowanie uczniów klasy II a.   (bg–s)

>> Wstecz  | >> Dalej   | Strona Główna | Kontakt |