Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 5
im. Jana Matejki
w Bochni

ul.Kazimierza Wielkiego 71
32–700 Bochnia
tel./fax (014) 6122391
e-mail: bochnia@ps5.pl
Rok powstania - 1962
 :. Strona główna 
 > Aktualności: 
 >> bieżące 
 >> wydarzenia 
 >> o nas w prasie 
 >> kalendarz 
 > Uczniowie: 
 >> w Samorządzie 
 >> piszą 
 >> na wycieczkach 
 >> w konkursach 
 > Zainteresowania: 
 >> kółka 
 >> kluby 
 > Sport w szkole 
 > Historia szkoły 
 > O Bochni 
 > Hymn szkoły 
 > Położenie szkoły 
 > Oferta 
 > Jan Matejko 
 > Galeria 
 > Archiwum 
 :.  Wstęp |  :.  Główne założenia innowacji |  :.  Cele |  :.  Opis innowacji |  :.  Korzyści z innowacji |  :.  Opis działań |
 :.  Ewaluacja |  :.  Uwagi |  :.  Bibliografia |  :.  Wybrane ćwiczenia |
 :.  Zakończenie innowacji |  :.  Wśród tańczących liści |
 :.  Morze, nasze morze |  :.  Jedziemy nad morze |  :.  Uczymy się recytować |  :.  Ciasteczkowy maraton |  :.  Dbamy o zdrowie |
 :.  Integracja pokoleń |  :.  Ruch to zdrowie |  :.  Chwalimy się swoim talentem |  :.  Bezpiecznie z Michałem Bębenkiem |
 :.  Muzyka w nas gra |  :.  W klubie „Bezpiecznego Puchatka” |  :.  Piękne, brzydkie kaczątko |  :.  Zimowe zabawy z kinezjologią |
 :.  Bocheński rzeźbiarz |  :.  Klasowa wigilia |  :.  Pomalujmy świat |  :.  Leśne opowieści |  :.  Leniwe ósemki |
 :.  Kinezjologiczne rymy |  :.  Z wizytą u pór roku |  :.  „Staruszek Czas i ptaki” |  :.  Robimy sałatki |  :.  Spacerem po lesie |
 Archiwalne: Pierwsze uczniowskie dowiadczenia drogą do wiedzy |

Z wizytą u pór roku

Uczniowie klasy II a postanowili wybrać się z wizytą do czterech pór roku. Ponieważ podróż ta jest niezwykle wyczerpująca musieli się do niej bardzo dobrze przygoto-wać. Najpierw pili wodę małymi łyczkami, gdyż tylko dobrze na-wodniony i dotleniony organizm może podejmować sprawną pracę intelektualną. Rysowali leniwe ó-semki czyli znak nieskończoności kotwicząc wzrok na kciuku ręki, która rysowała. Potem próbowali skoordynować ruchy całego ciała wykonując rytmicznie ruchy na-przemienne. Ćwiczenie to pozwoliło im lepiej przygotować się do dalszej pracy. Następnie drugoklasiści wykonali szereg innych ćwiczeń Paula Dennisona. Wzorowali się na przygotowanej w tym celu klasowej gazetce opisującej wybrane ćwiczenia gimnastyki mózgu.

Ponieważ mamy cztery pory roku uczniowie musieli przygotować dla nich cztery prezenty. W tym celu zostali podzieleni na cztery grupy. Każdy uczeń wylosował kolorowy bilet, który umożliwił mu dotarcie do wybranej pory roku. Nauczycielka zawiesiła na tablicy cztery arkusze papieru. Każdy z nich miał być dla innej pory roku. Zadaniem dzieci było wymyślenie, narysowanie, wycięcie i naklejenie czegoś co jest charakterystyczne dla konkretnej pory roku. Uczniowie musieli przypomnieć sobie zasady pracy obowiązujące w grupie, wybrać lidera grupy, ustalić wspólnie plan działania, a potem przystąpić do pracy. Każdy podchodził do tablicy i naklejał wycięte przez siebie elementy.

Po wykonaniu tego zadania uczniowie ponownie napili się wody, wspólnie wykonali kilka dodatkowych ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej i przystąpili do rozwiązywania zagadek, udzielania odpowiedzi na postawione pytania oraz wypełniania różnych tekstów z lukami.

Zajęcia zakończyły się ćwiczeniami relaksacyjno–ruchowymi. (bg–s)

>> Wstecz  | >> Dalej   | Strona Główna | Kontakt |