Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 5
im. Jana Matejki
w Bochni

ul.Kazimierza Wielkiego 71
32–700 Bochnia
tel./fax (014) 6122391
e-mail: bochnia@ps5.pl
Rok powstania - 1962
 :. Strona główna 
 > Aktualności: 
 >> bieżące 
 >> wydarzenia 
 >> o nas w prasie 
 >> kalendarz 
 > Uczniowie: 
 >> w Samorządzie 
 >> piszą 
 >> na wycieczkach 
 >> w konkursach 
 > Zainteresowania: 
 >> kółka 
 >> kluby 
 > Sport w szkole 
 > Historia szkoły 
 > O Bochni 
 > Hymn szkoły 
 > Położenie szkoły 
 > Oferta 
 > Jan Matejko 
 > Galeria 
 > Archiwum 
 :.  Wstęp |  :.  Główne założenia innowacji |  :.  Cele |  :.  Opis innowacji |  :.  Korzyści z innowacji |  :.  Opis działań |
 :.  Ewaluacja |  :.  Uwagi |  :.  Bibliografia |  :.  Wybrane ćwiczenia |
 :.  Zakończenie innowacji |  :.  Wśród tańczących liści |
 :.  Morze, nasze morze |  :.  Jedziemy nad morze |  :.  Uczymy się recytować |  :.  Ciasteczkowy maraton |  :.  Dbamy o zdrowie |
 :.  Integracja pokoleń |  :.  Ruch to zdrowie |  :.  Chwalimy się swoim talentem |  :.  Bezpiecznie z Michałem Bębenkiem |
 :.  Muzyka w nas gra |  :.  W klubie „Bezpiecznego Puchatka” |  :.  Piękne, brzydkie kaczątko |  :.  Zimowe zabawy z kinezjologią |
 :.  Bocheński rzeźbiarz |  :.  Klasowa wigilia |  :.  Pomalujmy świat |  :.  Leśne opowieści |  :.  Leniwe ósemki |
 :.  Kinezjologiczne rymy |  :.  Z wizytą u pór roku |  :.  „Staruszek Czas i ptaki” |  :.  Robimy sałatki |  :.  Spacerem po lesie |
 Archiwalne: Pierwsze uczniowskie dowiadczenia drogą do wiedzy |

W klubie „Bezpiecznego Puchatka”

Zajęcia w ramach Klubu Bez-piecznego Puchatka były świetną zabawą, a przede wszystkim nauką przez zabawę. Uczniowie klasy Ib w ramach zajęć „Pochwal się swoim talentem” przez kilka godzin realizo-wali założenia programu „Klubu Bez-piecznego Puchatka”. Głównym ce-lem tych zajęć było przekazanie dzieciom niezbędnej wiedzy o tym, jak być bezpiecznym na drodze, w szkole i w domu.

Nie zabrakło na nich typowych ćwiczeń — gimnastyki mózgu. Ucz-niowie ćwiczyli ruchy naprzemienne, leniwe ósemki, słonia, sowę itp. Zawsze byli przy tym bardzo skupieni, bo wiedzą, że od tego zależy ich dobra praca podczas zajęć. Duże zainteresowanie wzbudziło u nich magiczne pudełeczko, w którym po otwarciu znaleźli kółka w trzech kolorach i list od Puchatka skierowany właśnie do nich.

Kółeczkami zostali podzieleni na grupy, w których pracowali pod-czas każdych zajęć. List od Pu-chatka uświadomił im, w jak waż-nych zajęciach będą uczestniczyć. Grupy miały do wykonania zadania związane z bezpieczeństwem w domu, w szkole, lub na ulicy. Nauczycielka omówiła poszczególne zadania. Uczniowie żywo dyskuto-wali, potem przystąpili do ich wy-konania. Pierwszym poważnym za-daniem był wybór lidera grupy. Obserwując prace grup, wybór o-kazał się trafny. Uczniowie połączyli stoliki i rozpoczęli debaty nad zadaniami. Poszły w ruch kredki i nożyczki. Efektem ich pracy była gazetka, którą samodzielnie wykonali. Po wykonaniu przydzielonych zadań liderzy grup omówili pracę swojej grupy

Kolejne zajęcia odbywały się na sali gimnastycznej. Uczniowie samodzielnie dobrali się w ustalone na poprzednich zajęciach grupy i oczekiwali na ćwiczenia. Był to turniej spor-towo–wiedzowy „Jesteśmy bezpieczni z Puchatkiem”. Po wykonaniu każdej z konkurencji sportowej lider zespołu losował z magicznego pudełeczka pytanie na które grupa udzielała odpowiedzi. Punkty za prawidłowo wykonane ćwiczenie fizyczne i umysłowe zapisywali na tablicy. Wygrała grupa zielonych.

Na kolejne zajęcia uczniowie przynieśli częściowo wypełnione książeczki. Ostatnią krzy-żówkę wypełniali w grupach. Po sprawdzeniu prawidłowości wykonanych zadań nabyli prawo przynależności do Klubu Bezpiecznego Puchatka.

Na każdych zajęciach uczniowie byli bardzo zaangażowani. Wiedza, którą zdobyli pozwoli im unikać niebezpiecznych sytuacji i właściwie reagować na zagrożenia jakie niesie ze sobą cywilizacja i czasami człowiek.   ()

>> Wstecz  | >> Dalej   | Strona Główna | Kontakt |