W klubie „Bezpiecznego Puchatka”
Zajęcia w ramach Klubu Bez-piecznego Puchatka były świetną zabawą, a przede wszystkim nauką przez zabawę. Uczniowie klasy Ib w ramach zajęć „Pochwal się swoim talentem” przez kilka godzin realizo-wali założenia programu „Klubu Bez-piecznego Puchatka”. Głównym ce-lem tych zajęć było przekazanie dzieciom niezbędnej wiedzy o tym, jak być bezpiecznym na drodze, w szkole i w domu.
Nie zabrakło na nich typowych ćwiczeń — gimnastyki mózgu. Ucz-niowie ćwiczyli ruchy naprzemienne, leniwe ósemki, słonia, sowę itp. Zawsze byli przy tym bardzo skupieni, bo wiedzą, że od tego zależy ich dobra praca podczas zajęć. Duże zainteresowanie wzbudziło u nich magiczne pudełeczko, w którym po otwarciu znaleźli kółka w trzech kolorach i list od Puchatka skierowany właśnie do nich.
 |
Kółeczkami zostali podzieleni na grupy, w których pracowali pod-czas każdych zajęć. List od Pu-chatka uświadomił im, w jak waż-nych zajęciach będą uczestniczyć. Grupy miały do wykonania zadania związane z bezpieczeństwem w domu, w szkole, lub na ulicy. Nauczycielka omówiła poszczególne zadania. Uczniowie żywo dyskuto-wali, potem przystąpili do ich wy-konania. Pierwszym poważnym za-daniem był wybór lidera grupy. Obserwując prace grup, wybór o-kazał się trafny. Uczniowie połączyli stoliki i rozpoczęli debaty nad zadaniami. Poszły w ruch kredki i nożyczki. Efektem ich pracy była gazetka, którą samodzielnie wykonali. Po wykonaniu przydzielonych zadań liderzy grup omówili pracę swojej grupy
Kolejne zajęcia odbywały się na sali gimnastycznej. Uczniowie samodzielnie dobrali się w ustalone na poprzednich zajęciach grupy i oczekiwali na ćwiczenia. Był to turniej spor-towo–wiedzowy „Jesteśmy bezpieczni z Puchatkiem”. Po wykonaniu każdej z konkurencji sportowej lider zespołu losował z magicznego pudełeczka pytanie na które grupa udzielała odpowiedzi. Punkty za prawidłowo wykonane ćwiczenie fizyczne i umysłowe zapisywali na tablicy. Wygrała grupa zielonych.
Na kolejne zajęcia uczniowie przynieśli częściowo wypełnione książeczki. Ostatnią krzy-żówkę wypełniali w grupach. Po sprawdzeniu prawidłowości wykonanych zadań nabyli prawo przynależności do Klubu Bezpiecznego Puchatka.
Na każdych zajęciach uczniowie byli bardzo zaangażowani. Wiedza, którą zdobyli pozwoli im unikać niebezpiecznych sytuacji i właściwie reagować na zagrożenia jakie niesie ze sobą cywilizacja i czasami człowiek. (aś)
|