Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 5
im. Jana Matejki
w Bochni

ul.Kazimierza Wielkiego 71
32–700 Bochnia
tel./fax (014) 6122391
e-mail: bochnia@ps5.pl
Rok powstania - 1962
 :. Strona główna 
 > Aktualności: 
 >> bieżące 
 >> wydarzenia 
 >> o nas w prasie 
 >> kalendarz 
 > Uczniowie: 
 >> w Samorządzie 
 >> piszą 
 >> na wycieczkach 
 >> w konkursach 
 > Zainteresowania: 
 >> kółka 
 >> kluby 
 > Sport w szkole 
 > Historia szkoły 
 > O Bochni 
 > Hymn szkoły 
 > Położenie szkoły 
 > Oferta 
 > Jan Matejko 
 > Galeria 
 > Archiwum 
 :.  Wstęp |  :.  Główne założenia innowacji |  :.  Cele |  :.  Opis innowacji |  :.  Korzyści z innowacji |  :.  Opis działań |
 :.  Ewaluacja |  :.  Uwagi |  :.  Bibliografia |  :.  Wybrane ćwiczenia |
 :.  Zakończenie innowacji |  :.  Wśród tańczących liści |
 :.  Morze, nasze morze |  :.  Jedziemy nad morze |  :.  Uczymy się recytować |  :.  Ciasteczkowy maraton |  :.  Dbamy o zdrowie |
 :.  Integracja pokoleń |  :.  Ruch to zdrowie |  :.  Chwalimy się swoim talentem |  :.  Bezpiecznie z Michałem Bębenkiem |
 :.  Muzyka w nas gra |  :.  W klubie „Bezpiecznego Puchatka” |  :.  Piękne, brzydkie kaczątko |  :.  Zimowe zabawy z kinezjologią |
 :.  Bocheński rzeźbiarz |  :.  Klasowa wigilia |  :.  Pomalujmy świat |  :.  Leśne opowieści |  :.  Leniwe ósemki |
 :.  Kinezjologiczne rymy |  :.  Z wizytą u pór roku |  :.  „Staruszek Czas i ptaki” |  :.  Robimy sałatki |  :.  Spacerem po lesie |
 Archiwalne: Pierwsze uczniowskie dowiadczenia drogą do wiedzy |

Robimy sałatki

W czasie naszych piątkowych zajęć realizujemy kolejne tematy edukacji wczesnoszkolnej z wyko-rzystaniem elementów kinezjologii edukacyjnej. Tym razem odwie-dziliśmy dwie „smaczne” krainy: Owocolandię i Warzywolandię. Jednak wejście do tych krain nie było takie proste. Przed nami pojawiły się tajemnicze drzwi, które musieliśmy otworzyć. Aby to zrobić trzeba było wykorzystać siłę swojego umysłu. Żeby ją uruchomić należało najpierw napić się źródlanej wody, wykonać masaż punktów na myślenie, wykonać ruchy naprzemienne i przyjąć pozycję Dennisona. Potem drzwi się nam otworzyły i oczom naszym ukazał się zbiór dorodnych owoców i warzyw.

Z zainteresowaniem oglądaliśmy, dotykaliśmy, wąchaliśmy i kosztowaliśmy wspaniałych okazów jakie udało się nam znaleźć. Słuchaliśmy różnych, ciekawych informacji o owocach i warzywach rosnących u nas w kraju, a także o sprowadzanych do nas z zagranicy. Jednak zanim przenieśliśmy się w świat owocowych opowieści, musieliśmy przygotować nasze ciało i umysł na kolejne wyzwania.

Zrobiliśmy kolejne ćwiczenia, które pomogły nam w lepszej koncentracji i twórczym myśleniu. Wykonywaliśmy szereg ciekawych owocowych i warzywnych zadań, a na koniec każdy z nas przygotował dla siebie i swoich bliskich sałatkę owocową lub warzywną z przy-niesionych przez siebie produktów. Praca ta pochłonęła nas bez resz-ty. Obieraliśmy, kroiliśmy, tarliśmy. Oczywiście cały czas pamiętaliśmy o higienie i bezpieczeństwie podczas pracy, ale się opłacało. Sałatki były pyszne.  
(bg–s)

>> Wstecz  | >> Dalej   | Strona Główna | Kontakt |