|
|||||||
![]() |
|
Archiwalne:
:. Wstęp | :. Opis zasad innowacji | :. Cele główne | :. Cele edukacyjne | :. Program pracy | :. Sposób realizacji | :. „Bądź hak Matejko” | :. Pisanka z Solnego Grodu | :. Wywiad z dziennikarzem | :. Ubiory szlacheckie w czasach baroku | :. Na planie filmowym | :. Weekend z zabytkami | :. Piknik historyczny | :. Legendy o królu | :. Wjazd króla | :. Ślady króla Kazimierza Wielkiego | :. Meandry sztuki | :. W muzeum i w bazylice | :. Bocheński Dzień św. Mikołaja | :. Wieczór żywej historii | :. Odwiedziny Wikingów | :. W muzeum motyli | :. Aukcja darów | :. Sztuka tańca | :. Kaplica św. Rozalii | :. Dzień Przewodnika | :. Jan Matejko i Bochnia | :. Szlak architektury drewnianej | :. Piękno minione | :. Bocheński dzień św. Mikołaja | :. Cmentarz na ul. Orackiej | :. Ludwik Stasiak na tle swej epoki | :. Akt lokacyjny | „PIĘKNO MINIONE, UTRACONE, NIEDOCENIONE...”
18 grudnia 2008roku w sali portretowej muzeum bocheńskiego zgromadził się tłum ludzi. Powodem była promocja nowej ksiązki J. Flaszy „Piękno minione, utracone, niedocenione...”. Na spotkanie oprócz władz Powiatu Bocheńskiego, przybyli ludzie starsi, w sile wieku, młodzież starsza i młodsza w obecności uczniów naszej szkoły. Dobrze, że tak różne pokolenia czują związek z dziedzictwem własnego regionu! W sposób słowny i pokazowy dyrektor muzeum prezentował bogactwo kultury materialnej i przyrody powiatu bocheńskiego. Zdjęcia w albumie to nie piękne kolorowe widoczki poprawiane na photoshopie. Jest to rodzaj innego piękna, ponadczasowego. Są to zdjecia w większości mieszkanców regionu bochenskiego, przedstawiające tradycyjne budownictwo wiejskie, domy mieszkalne, gospodarcze, dawne sprzęty i urzadzenia gospodarcze. Książka ta dokumentuje także tradycyjne zajęcia ludności, jej zwyczaje, obrzędy. Publikowane zdjęcia zostały wykonane w pierwszej połowie XX wieku, inne pochodzą z późniejszego okresu i przedstawiają obiekty, które przetrwały do naszych czasów. Tym samym, najmłodsi uczestnicy spotkania, nasi uczniowie, mogli rozpoznać niektóre z nich i porównać, jakie były dawniej, a jakie są dziś. Na zakończenie autor książki zwrócił uwagę na to, abyśmy nigdy nie wyrzucali zdjęć, bo kiedyś to one mogą tworzyć dokumentację przeszłości... (ak–p) |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|