|
|||||||
![]() |
|
Archiwalne:
:. Wstęp | :. Opis zasad innowacji | :. Cele główne | :. Cele edukacyjne | :. Program pracy | :. Sposób realizacji | :. „Bądź hak Matejko” | :. Pisanka z Solnego Grodu | :. Wywiad z dziennikarzem | :. Ubiory szlacheckie w czasach baroku | :. Na planie filmowym | :. Weekend z zabytkami | :. Piknik historyczny | :. Legendy o królu | :. Wjazd króla | :. Ślady króla Kazimierza Wielkiego | :. Meandry sztuki | :. W muzeum i w bazylice | :. Bocheński Dzień św. Mikołaja | :. Wieczór żywej historii | :. Odwiedziny Wikingów | :. W muzeum motyli | :. Aukcja darów | :. Sztuka tańca | :. Kaplica św. Rozalii | :. Dzień Przewodnika | :. Jan Matejko i Bochnia | :. Szlak architektury drewnianej | :. Piękno minione | :. Bocheński dzień św. Mikołaja | :. Cmentarz na ul. Orackiej | :. Ludwik Stasiak na tle swej epoki | :. Akt lokacyjny | Jan Matejko i Bochnia
„JAN MATEJKO I BOCHNIA” to tytuł wystawy, którą zorganizowało bocheńskie muzeum z okazji 170 rocznicy urodzin i 110 rocznicy śmierci Artysty. Wszyscy ucznio-wie naszej szkoły poczuli się zobowiązani do oglądnięcia jej ponieważ jak wiadomo naszym patronem jest Jan Matejko. I tak w piątek 30 stycznia 2009 r. uczniowie klasy II b wraz z wychowawczynią oraz nauczycielka plastyki, wybrali się do muzeum. Mieliśmy ten zaszczyt, że osobiście po wystawie oprowadził nas pan dyrektor Jan Flasza. Przez prawie dwie godziny oglądaliśmy i z zaciekawieniem słuchaliśmy o śladach pobytu i działalności Jana Matejki na terenie Bochni.
Opowiadając o tym wszystkim dyrektor muzeum, co pewien czas zadawał uczniom pytania a oni odpowiadali. Nie mieliśmy się czego wstydzić – widać było, że jesteśmy obeznani w temacie. Nawet kapitel pomnika króla Kazimierza Wielkiego został przez uczniów rozpoznany. W ramach wyjaśnienia – w 1964 roku zmieniono wygląd pomnika, a w 1988 roku wiele elementów przywrócono i dziś można oglądać go w takim kształcie jaki był pierwotnie. Jedynie kapitel jest kopią oryginału. Oryginał kapitelu jest stałą ekspozycją w muzeum. Ku radości niektórych uczniów mogli oni wejść na niego i „poczuć się” jak król Kazimierz Wielki. (ak–p) |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|