Publiczna

> Archiwum
  Ciekawe spotkania

Lipnickie palmy

W dniu 8 marca 2016 r. klasa 1a i 2a pojechały do Lipnicy Murowanej. Już w autobusie wszyscy śpiewali całą drogę i było bardzo wesoło.

w muzeum

Kiedy wysiedliśmy z autobusu zobaczyłam kościół i usłyszałam, że w tym mieście są aż trzy kościoły. Jeden z nich to kościół św. Szymona. Obok tego kościoła stoi drewniany budynek, do którego wszyscy weszliśmy. Spotkaliśmy tam pana, który zrobił palmę 36 m i 10 cm. Oglądaliśmy też film jak stawiali tę palmę.

A potem sami robiliśmy takie palmy, niestety trochę mniejsze. Bardzo łatwo robi się palmy. Na koniec obie klasy ustawiły się do zdjęcia. Ja i Piotr zaję-liśmy 1 miejsce w konkursie klasowym. Następnie poszliśmy do najstarszego kościoła w tym mieście. To był super dzień! Julia P. z 2a

Bochnia, 9 marca 2016 r.

Lekcja historii

11 lutego byliśmy na klasowej wycieczce w bocheńskim muzeum. Przywitała nas tam pani kustosz. Powiedziała, że pokaże nam różne eksponaty związane z Bochnią.

w muzeum

Przeszliśmy do sali, w której obejrzeliśmy makietę szybu górniczego, czapki górnicze, dawny herb Bochni, różne książki i obrazy. Pani przewodnik zadawała nam pytania dotyczące naszego miasta, historii jego powstania. Pochwaliła nas, że tak dużo wiemy. Wyjaśniła, skąd pochodzi nazwa Bochnia. Dowiedzieliśmy się, że bochy to bagna, na których powstała osada Bochnia. Pod koniec pani poprosiła, byśmy narysowali świętą Kingę, Bolesława Wstydliwego i szyb górniczy.

Dzięki wizycie w muzeum dowiedzieliśmy się wielu nowych rzeczy na temat miasta, w którym mieszkamy i uczymy się. Kinga S. z 2a