|
|||||||
![]() |
|
Warsztaty plastyczne9 grudnia 2015 roku w ramach klubu Bolka i Lolka odwiedziła naszą szkołę Pani Ewa Płaczek, aby podzielić się swoją pasją. Najpierw przeprowadziła zajęcia z klasą lA. Dzieci przy-witały panią Ewę z wielkim entuzjazmem. Przyniesione przez Panią Ewę materiały przycinali, dopasowywali, kleili, następnie wykańczali obrazkami bożonarodzeniowymi i napisami. Efektem tej pracy były piękne kartki świąteczne. Każdy uczeń miał możliwość zabrania swojej kartki do domu. ![]() Kolejne dwie godziny P. Ewa spędziła na zajęciach z klasą VIA do której uczęszcza jej córka Inga. Tematem zajęć była technika decoupage. Do wykonania bombki świątecznej w tej technice potrzebne są odpowiednie materiały, w które P. Ewa nas zaopatrzyła. Każdy uczeń otrzymał styropianową kulę, którą zamalowywał farbą akrylową wybranym przez siebie kolorem. Po wyschnięciu kolorowej farby nakładaliśmy farbę akrylową białą, która z kolei w trakcie wysychania ulegała spękaniu. Po jej wyschnięciu nakładaliśmy odpowiedni preparat — werniks w celu dalszego nałożenia rysunku. Rysunek ten uczniowie wycinali z ozdobnych serwetek z motywami świątecznymi. W czasie wysychania kuli Pani Ewa pokazywała nam różne materiały, które można wykorzystać do wszelkiego rodzaju zdobień. Były to dziurkacze ozdobne, karbownice, wytłaczarki, farby, karteczki, wstążeczki, cekiny itp. Było co oglądać i czym się zająć. Wytłoczone rożne wzory: aniołki, gwiazdki, choinki, mogliśmy np. wykorzystać do wykonania kartek świątecznych. A tym czasem wyschły kule...
Kolejny etap przy technice decoupage to nakładanie na kule wcześniej wyciętych wzorów z serwetki i lakierowanie całości. Technika ta wymaga dużo cierpliwości, ale efekt jest niezwykły. Rysunek wtapia się w powierzchnię, na którą jest nałożony tak, aby wyglądał jak malowany. Dzięki Pani Ewie Płaczek mogliśmy poznać nową technikę plastyczną, która jest kosztowana i czasochłonna, ale również ciekawa i prosta. Bardzo dziękujemy 9 grudnia 2015 r. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|