|
|||||||
|
:. Wstęp | :. Cele ogólne | :. Oczekiwane rezultaty |
:. Pan Tadeusz | :. Szopki krakowskie | :. Składanie kartek | :. Wernisaż Małgosi | :. Wiśnickie inspiracje | Pan Tadeusz w sześciu odsłonachObsada: Z wielką dumą udałam się na niedzielne przedstawienie w Mu-zeum im. S. Fischera, w którym uczestniczył mój syn. Było to dla mnie ogromne wyróżnienie, ponieważ w tak młodym wieku recytował klasykę polskiej literatury [„Pan Tadeusz”]. Chciałabym podziękować wszystkim uczestnikom przedstawienia za fantastyczny występ oraz wprowadzenie w piękny świat twórczości poety Adama Mickiewicza. Największe gratulacje należą się Pani Agacie Kufta–Pletty, która włożyła trud i wiele serca w przy-gotowanie dzieci i młodzieży. To za jej sprawą moja pociecha zachwyciła przybyłych gości. Szczególnie wzruszona była jedna ze starszych pań, która była pod wrażeniem, że uczeń klasy czwartej już zainteresował się tym co nasz kraj ma najpiękniejsze — utworami Mickiewicza. Pragnę jednak podkreślić, że Miłosz sam zapracował na swój sukces — sumiennie przygotowując się do występu. Wszyscy młodzi aktorzy grali bardzo naturalnie jakby była to dla nich świetna zabawa.
Czasem młodzież słysząc słowo „klasyka” ma na myśli nudne, długie historie, które napisali ludzie odgrywający istotną rolę w polskiej kulturze. Jednak każdy uczestnik przedstawienia, w którym wziął u-dział mój brat, szybko zmieniłby zdanie. Młodzi ludzie pod czujnym okiem Pani Agaty bardzo przeko-nująco dotarli do widowni w każ-dym wieku w zabawny sposób od-grywając kilka scen właśnie klasyki Adama Mickiewicza. Chociaż z moim bratem nie zaw-sze żyjemy w zgodzie, to w tym szczególnym dniu rozpierała mnie duma, że jego imię było na ustach widowni. Jestem przekonana, że tak samo czuły się osoby, które znały pozostałych uczestników przedstawienia. Należą się również ogromne gratulacje i podziękowania, że bocheńskie muzeum zorga-nizowało taki dzień. Jestem przekonana, że pozostanie on w naszej pamięci na długo. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|