|
|||||||
|
:. Wstęp | :. Cele ogólne | :. Oczekiwane rezultaty |
:. Pan Tadeusz | :. Szopki krakowskie | :. Składanie kartek | :. Wernisaż Małgosi | :. Wiśnickie inspiracje | Wiśnickie inspiracjeW dniach 22–25 września 2011 roku po raz pierwszy w Liceum Sztuk Plastycznych im. Jana Matejki w Nowym Wiśniczu odbył się Ogólnopolski Plener Fotogra-ficzny dla uczniów szkół plastycz-nych — „Wiśnickie Inspiracje”. Jest to bardzo dobry sposób zdobycia wiedzy, umiejętności oraz spot-kania nowych kolegów i koleżanek. Choć po części chcieliśmy zin-tegrować się z nimi, dlatego też pojechaliśmy na poplenerowy wer-nisaż, który miał miejsce na Zamku Kmitów i Lubomirskich w Nowym Wiśniczu. W wystawie tej wzięli udział: zastępca burmistrza Bochni Tomasz Przybyło, Kustosz Muzeum Ziemi Wiśnickiej Renata Jonak, dyrektor LSP w Nowym Wiśniczu Elżbieta Kucybała i wicedyrektor tej szkoły Dorota Strzałka, uczniowie i nauczyciele szkół plastycznych z Tarnowa, Rzeszowa, Katowic, Opola, Łomży, Olsztyna, Supraśla, Nowego Wiśnicza oraz przedstawiciele mediów.
Przedmiotem Pleneru była rea-lizacja cyklu fotograficznego „Wiś-nickie Inspiracje” zrealizowanego w trakcie trwania pleneru oraz obrób-ka techniką tradycyjną (praca w ciemni). Na wystawie prac było nie dużo, gdyż każdy uczestnik pleneru miał za zadanie wybrać swoje jed-no zdjęcie i je zaprezentować o-becnym na spotkaniu. Zdjęcia były bardzo ciekawe, wszystkie czarno–białe. Zwiedziliśmy również sale zam-kowe oraz oglądnęliśmy wystawę malarstwa art. plast. Sławomira Nitendela, nauczyciela rysunku i malarstwa z Liceum Sztuk Plastycznych Nowym Wiśniczu. Wystawa ta jest prezentacją 30 letniej działalności artysty. Artysta przedstawił na niej niewielką część swoich prac, jest to kilka cykli z różnych okresów jego twórczości. Obrazy nam się bardzo podobały. Były orygi-nalne, kolorowe i wielkie. W programie zwiedzania mieliśmy jeszcze... więzienny klasztor, ale ostatecznie skończyło się tylko na podejściu pod bramę. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|