|
|||||||
![]() |
|
:. Wstęp | :. Cele ogólne | :. Oczekiwane rezultaty |
:. Pan Tadeusz | :. Szopki krakowskie | :. Składanie kartek | :. Wernisaż Małgosi | :. Wiśnickie inspiracje | Innowacja pedagogiczna – „Szkoła wyobraźni” Autor innowacji — mgr inż. Agata Kufta–Pletty „Każdy człowiek ma w sobie wiele możliwości, musi je tylko odkryć” I. WSTĘPInnowacja pedagogiczna „Szkoła Wyobraźni” prowadzona jest w ramach działalności KLUBU ARTYSTYCZNEGO „OKO”. Głównym założeniem innowacji jest integracja zarówno uczniów naszej szkoły, innych szkół, nauczycieli oraz osób zainteresowanych. Nauczyciele i uczniowie PSP nr 5 w Bochni są organizatorami poszczególnych działań innowacji. Pozostali biorą czynny udział w realizacji programu innowacji w ramach swoich kółek zainteresowań np. plastycznego, teatralnego lub innych zajęć. Innowacja pedagogiczna „Szkoła Wyobraźni” jest propozycją innowacji makrosystemowej mającą zastosowanie do rozwiązywania makrostrukturalnych problemów edukacji, jest nowatorskim sposobem nauczania poprzez sztukę. Jest uzupełnieniem i poszerzeniem wiedzy z zakresu takich przedmiotów nauczania jak: plastyka, j.polski, historia, z uwzględnieniem szerokiego pojęcia sztuki. Teoria powinna być wspomagana najnowszymi osiągnięciami multimedialnymi, a praktyka materiałami plastycznimi. Innowacja ta proponuje metody oparte na zasadzie aktywnej percepcji i pełnej twórczej ekspresji. Ważnym elementem innowacji „Szkoła wyobraźni”, zgodnie z jej głównym celem — integracją, jest nawiązanie kontaktów z innymi szkołami w tym szkołami imienia Jana Matejko. Celem działalności KLUBU ARTYSTYCZNEGO OKO jest zrzeszenie środowiska artystycznego, współpraca oraz obopólna korzyść nie tylko szkół, ale przede wszystkim uczniów. Kontakt uczniów z różnych szkół pozwoli im na wzajemne poznanie się, prezentację ich prac, wymianę zdań, poglądów, a co za tym idzie poszerzy horyzonty myślowe. Napewno jest to bardzo ważny czynnik w rozwoju osobowości każdego człowieka II. CELE OGÓlNE
III. OCZEKIWANE REZULTATY
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|