Trzeci etap projektu „Pierwsze uczniowskie dowiadczenia drogą do wiedzy”
W dniu 4 stycznia 2011 roku w naszej szkole rozpoczął się trzeci etap Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny i budżet państwa.
Głównym jego celem jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji i dostosowanie go do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
Powszechnie wiadomo, iż ważnym elementem wpływającym na efektywność uczenia się jest odpowiedni stan aktywacji mózgu osoby uczącej się. Najlepszym sposobem integracji mózgu jest ruch. Wykonując różne ruchy stymulujemy rozwój połączeń nerwowych w mózgu oraz połączeń pomiędzy mózgiem a pozostałymi częściami ciała.
Dziecko, które jest zrelaksowane, skoncentrowane i zainteresowane tym co robi angażuje obydwie półkule i wszystkie zmysły. Pracuje wówczas wielozmysłowo i bardzo efektywnie. Jeżeli uczeń może równocześnie widzieć, słyszeć, dotykać, czuć i smakować, to aktywizują się u niego wszystkie kanały dostępu informacji.
Nauka jest zdecydowanie szybsza i trwalsza jeśli rozpoczyna się od zabawy. Wiedza i umiejętności dziecka rozwijają się stopniowo, krok po kroku. Delikatne sugestie i podpowiedzi nauczyciela skutecznie zachęcają i motywują do działania każdego ucznia.
Tym razem projekt „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” będzie realizowany wśród uczniów klasy I a pod kierunkiem wychowawczyni Bożeny Górnej–Setlak.
Przyjacielem i przewodnikiem uczniów w świecie nauki i zabawy, w podróżowaniu po krainie marzeń oraz odkrywaniu swojego miejsca wśród ludzi jest pacynka Projektu – Myszka, którą na użytek III etapu nazwaliśmy Myszką Agnieszką. (B. Górna–Setlak)
|