Publiczna
Szkoła Podstawowa nr 5
im. Jana Matejki
w Bochni

ul.Kazimierza Wielkiego 71
32–700 Bochnia
tel./fax (014) 6122391
e-mail: bochnia@ps5.pl
Rok powstania - 1962
 :. Strona główna 
 > Aktualności: 
 >> bieżące 
 >> wydarzenia 
 >> o nas w prasie 
 >> kalendarz 
 > podręczniki 10/11
 > Uczniowie: 
 >> w Samorządzie 
 >> piszą 
 >> na wycieczkach 
 >> w konkursach 
 > Zainteresowania: 
 >> kółka 
 >> kluby 
 > Sport w szkole 
 > Historia szkoły 
 > O Bochni 
 > Hymn szkoły 
 > Położenie szkoły 
 > Oferta 
 > Jan Matejko 
 > Galeria 
 > Archiwum 

Rozwijamy zdolności i zainteresowania

Drugi etap projektu „Pierwsze doświadczenia uczniowskie drogą do wiedzy” rozpoczął się 1 grudnia 2009 r., a zajęcia pozalekcyjne odbywają się od 1 lutego 2010 r.

Pracuję z uczniami klasy Ib. Rodzice chętnie zgłosili swoje dzieci, by zgodnie z założenia-mi projektu rozwijać ich zdolności i zainteresowania. Odbywa się to w wyposażonych w za-bawki „Ośrodkach Zainteresowań” oraz podczas wycieczek i spotkań.

Tematyka przeprowadzanych przeze mnie zajęć jest różnorodna, pobudzająca inteli-gencję językową, interpersonalną, intrapersonalną, wizualno–przestrzenną, muzyczną, ruchową, przyrodniczą i matematyczno–logiczną.

Uczniowie bardzo lubią zorganizowane zabawy ruchowe z wykorzystaniem otrzymanych przyborów i przyrządów. Same też wymyślają kolejne ich zastosowania. Twórczość dzieci widać na każdym kroku. Jedne potrafią stworzyć orkiestrę, ułożyć akompaniament. Inne umieją uruchomić wyobraźnię i opowiedzieć na podany temat wymyśloną historię. Z zain-teresowaniem oglądają i słuchają historyjek obrazkowych, „Bajek–grajek”, organizują pacynkowy teatrzyk. Korzystają także z dużego wyboru zestawów logicznych „Logiko”, rozwiązują różne zadania, konstruują i budują. Duża grupa dzieci, zwłaszcza chłopców, interesuje się doświadczeniami. Zainspirowani zajęciami pt. „Wodne eksperymenty” przy-noszą do klasy własne doświadczenia.

Na zajęciach sięgam także po nowe techniki plastyczne m. in. rysowanie świecą, czy „mokre w mokre”. Inspiracją do twórczości są różne przeżycia dzieci, np. przyniesione przeze mnie do klasy akwarium ze złotą rybką. Uczniowie byli w gospodarstwie ogrodniczym i obser-wowali uprawę ogórków i pomidorów w szklarni. Sami też hodowali zdrowe kiełki pszenicy, a teraz doglądają, podlewają posadzoną przez siebie w doniczkach cebulę.

Zapoznając się z pracą w różnych zawodach, uczniowie byli w aptece „Pod Białym Orłem” i w Banku Spółdzielczym. Udanym przedsięwzięciem było spotkanie z artystką, panią Aliną Bukowską, która nie tylko zaciekawiła dzieci malarstwem, ale nauczyła je, jak prawidłowo i proporcjonalnie rysuje się postać ludzką – królewnę, księcia, czy rycerza.

Uczniowie mojej klasy mają także talenty literackie. Biorą oni udział w konkursie pt. „Od pierwszych wersów już na całe życie” organizowanym przez Bibliotekę Miejską.

Zdolności dzieci – aktorskie, językowe, muzyczne, plastyczne, wizualno–przestrzenne, organizatorskie i wszelkie inne – chciałabym wykorzystać do przygotowania scenariusza przedstawienia opartego na baśni pt. „Calineczka”.

Przed nami dużo jeszcze wspólnie spędzonych godzin i zaplanowanych wyjść, które mam nadzieję dalej będą inspirowały dzieci do rozwoju zdolności i wzbogacania swoich zainteresowań. (Alicja Golińska)

>> Wstecz  | >> Dalej   | Strona Główna | Kontakt |